سفارش تبلیغ
صبا ویژن
وبلاگ تخصصی جوان نوین
   مشخصات مدیر وبلاگ
 
  پیوند دوستان
 
    آمارو اطلاعات

بازدید امروز : 4
بازدید دیروز : 11
کل بازدید : 272983
کل یادداشتها ها : 254

نوشته شده در تاریخ 90/12/22 ساعت 12:26 ع توسط مدیر وبلاگ : احسان نصیریان


از مهندس برق گرایش مخابرات چه انتظاراتی وجود دارد و  دانشجویان در مدت کارشناسی چه چیزهایی یاد می گیرند؟

جایگاه این رشته در آینده کجاست و مزایای رشته برق چیست؟

محیط کار مهندس برق  چگونه است؟

تعریف مهندسی برق مخابرات همان است که در بالا گفته شد . شاید بتوان این گرایش از برق را محض ترین رشته مهندسی برق نامید یعنی کسانی ، در این رشته می توانند موفق شوند که به ریاضی و فیزیک علاقه ویژه ای دارند .

 

از مهندس برق گرایش مخابرات چه انتظاراتی وجود دارد و  دانشجویان در مدت کارشناسی چه چیزهایی یاد می گیرند ؟

یک فارغ التحصیل برق _ مخابرات توانایی های متوسط برق را دارد و در هر جایی که صنعت برق چه درباره انتقال ، تولید ، توزیع و مصرف انرژی وجود دارد می توانند کار کنند و در زمینه اطلاعات هم می توانند کار کنند مثلاًً یک modem طراحی کنند که بین دو نقطه ارتباط دیجیتالی برقرار کنند.

 

جایگاه این رشته در آینده کجاست و مزایای رشته برق چیست ؟ 

بطور کلی رشته هایی مثل رشته های برق و کامپیوتر که به ابزاری بجز کامپیوتر احتیاجی ندارند یعنی سخت افزار کارشان ارزان است در کشورهای در حال توسعه مثل کشورمان ایران ، جای رشد زیادی دارند که در کشور هند شاهد رشد زیاد این صنعت هستیم .

 

با توجه به اینکه تمامی روندهای برقی به سمت نرم افزاری شدن پیش می رود و پیاده سازی ها به سمت کامپیوتری شدن پیش می رود آینده خوب و روشنی برای این رشته متصور است مثلاًً در حال حاضر برای طراحی یک فیلتر (فیلتر یعنی فرکانسی را از بین فرکانسهای زیادی انتخاب کنیم ) از کامپیوتر استفاده می شود و سواد یک مهندس برق به برنامه ای تبدیل می شود که این برنامه را یک مهندس برق می تواند بنویسد ویا حداقل الگوریتم برنامه مورد نظر را یک مهندس برق طراحی می کند .

 

محیط کار مهندس برق  چگونه است ؟

محیط کار این رشته ، محیطی تمییز است یعنی آلودگی در آن وجود ندارد و معمولاًً خارج شهر نیست و محیط کار یک مهندس برق در داخل شهر است و محیط فنی برق، شبیه یک محیط اداری است ولی اداری نیست یعنی اکثر مهندسین برق در اتاقهایی کار می کنند که با ابزارهای تمیز سروکار دارند بجز مهندسین قدرت که در محیطهای کارخانه ای کار می کنند .








طراحی پوسته توسط تیم پارسی بلاگ