سفارش تبلیغ
صبا ویژن
وبلاگ تخصصی جوان نوین
   مشخصات مدیر وبلاگ
 
  پیوند دوستان
 
    آمارو اطلاعات

بازدید امروز : 2
بازدید دیروز : 19
کل بازدید : 272957
کل یادداشتها ها : 254

نوشته شده در تاریخ 89/9/9 ساعت 1:1 ص توسط مدیر وبلاگ : احسان نصیریان


انسان قرن بیست‌و‌‌‌یکم دلایل بسیاری برای بهینه‌سازی دستگاه‌ها و کاهش مصرف انرژی دارد. ایده پریزهایی که جریان الکتریکی را با گذشت زمان قطع می‌کنند هم شاید بتواند راه حل تازه‌ای باشد.

 

تا به حال دقت کرده‌اید چند وسیله الکتریکی هم‌زمان و بی‌آنکه نیازی به بعضی از آنها داشته باشید، در گوشه‌وکنار خانه روشن هستند؟ شاید هم از آن دسته افرادی باشید که می‌خواهند تمام طول شب قهوه‌ساز برقی آنها همراه با لپ‌تاپ روشن باشد و دستگاه‌های دیگری هم دارند که هنوز به جریان برق متصل هستند و بی‌آنکه کارایی خاصی داشته باشند، دارند از جریان الکتریکی استفاده می‌کنند- دستگاه‌های الکتریکی مانند رایانه‌ها، تلویزیون یا هر وسیله دیگری که می‌تواند در حالت انتظار قرار بگیرد، از این دسته است. شاید هم کودکی دارید که شب‌ها بدون روشن‌ماندن چراغ خواب، می‌ترسد و خوابش نمی‌برد. اگر این‌طور است، این پریز تایمردار که توسط یونگ‌سوک کیم طراحی‌شده، برای منزل شما هم گزینه مناسبی است.
به گزارش سرویس علم و فن آوری پایگاه اطلاع رسانی صبا به نقل از خبرآنلاین طرح اولیه این پریز بسیارساده است، همراه یک لامپ کوچک ال.ای.دی، زمان‌سنجی در طراحی آن به کار رفته که درست مانند زمان‌سنج اجاق‌های گاز عمل می‌کند. در واقع کافی است پس از آنکه دوشاخه را به پریز زدید، آنرا آنقدر بچرخانید تا به زمان دلخواه شما برسد و پس از اتمام زمان تعیین‌شده و
احتمالا وقتی که به خواب رفته‌اید، جریان الکتریکی را قطع کند.

شکل 2

توضیح عکس: این پریز ابزار ساده‌ای برای کاهش انرژی مصرفی در دستگاه‌هایی است که نمی‌خواهید تمام ساعات شب را روشن بمانند یا در حالت انتظار باشند.

شکل 3

 








طراحی پوسته توسط تیم پارسی بلاگ