سفارش تبلیغ
صبا ویژن
وبلاگ تخصصی جوان نوین
   مشخصات مدیر وبلاگ
 
  پیوند دوستان
 
    آمارو اطلاعات

بازدید امروز : 1
بازدید دیروز : 20
کل بازدید : 272357
کل یادداشتها ها : 254

1 2 >
نوشته شده در تاریخ 92/10/12 ساعت 3:59 ع توسط مدیر وبلاگ : احسان نصیریان


 

پایداری در سیستم‌های قدرت تعاریف مختلفی دارد؛ پایداری به مفهوم لیاپانف و پایداری بر مبنای ورودی و خروجی. در تعریف پایدری بر مبنای ورودی و خروجی گفته می‌شود که:

سیستمی پایدار است که، به ازای هر ورودی محدود،‌خروجی محدود  نتیجه بدهد. بعبارت دیگر سیستم BIBO باشد. این تعریف کاملاً کلاسیک می‌باشد چون اگر خروجی یک سیستم به ازای هر ورودی محدود  در هیچ لحظه‌ای بینهایت نشود سیستم پایدار است. با این تعریف هیچ سیستم فیزیکی‌ای وجود ندارد که به بی‌نهایت برسد. ولی باید به این نکته توجه داشت که بی‌نهایت فیزیکی با بی‌نهایت تئوریک کاملاً متفاوت است.

نکته دیگر این است که با تعریف فوق از پایداری BIBO، تمام سیستم‌های قدرت ناپایدار هستند. زیرا چنانچه در یک شبکه قدرت یک اتصال کوتاه سه فاز( که یک اغتشاش با دامنه محدود است) به‌وجو‌د آید و رله‌ها عمل نکنند، کلیه ژنراتورها یکی پس از دیگری از حالت سنکرون خارج می‌شوند و از نظر تئوریک چنانچه محدویت‌های فیزیکی برداشته‌شود، دور روتورها تا بی‌نهایت زیاد می‌شود

ادامه مطلب...


برق ،
  



نوشته شده در تاریخ 92/10/12 ساعت 3:53 ع توسط مدیر وبلاگ : احسان نصیریان


 

MATLAB یک نرم افزار قوی جهت دانشجویان و محققین رشته های ریاضی و مهندسی است که اولین نگارش آن در دانشگاه نیومکزیکو و استانفورد در سال 1970 در جهت حل مسائل تئوری ماتریسها، جبر خطی و آنالیز عددی بوجود آمد و امروزه صدها هزار کاربر دانشگاهی، آکادمیک، صنعتی و … در زمینه های بسیار متنوع مهندسی نظیر ریاضیات پیشرفته، جبر خطی، مخابرات، مهندسی سیستم و … با MATLAB بعنوان یکی از اولین محیط های محاسباتی و تکنیکی که قادر به حل مسائل آنهاست، آشنا می شوند. ریاضیات، زبان مشترک بسیاری از علوم مهندسی است. ماتریس ها، معادلات دیفرانسیل، رشته های عددی اطلاعات، ترسیمات و گراف ها از لوازم اصلی بکار گرفته در ریاضیات و نیز در MATLAB هستند. MATLAB اکنون یک سیستم مؤثر و زبان برنامه نویسی بسیاری از محاسبات علمی و مهندسی است. این نرم‌افزار تقریباً در تمامی رشته‌های مهندسی به کار می‌رود. در هر رشته‌ای که نیاز به محاسبات ریاضی، ترسیم منحنی، شبیه‌سازی مدل، آنالیز عددی و … باشد، استفاده از MATLAB می‌تواند مفید باشد. مسایلی که در رشته‌های مهندسی معمولاً با استفاده از زبان‌های برنامه‌نویسی C و Fortran حل می‌شوند، با استفاده از MATLAB بسیار راحت‌تر و سریع‌تر حل می‌شوند. هم اکنون نسخه R2012a این نرم افزار برای دانلود به صورت کاملا رایگان و با لینک مستقیم در وبسایت دانلودها آماده شده است که با رفتن به ادامه مطلب می توانید از توضیحات بیشتر این نرم افزار و لینک های دانلود مطلع شوید.

 

matlab رسم نمودارهای ریاضیات با Mathworks Matlab R2012a

ادامه مطلب...


برق ،
  



نوشته شده در تاریخ 92/10/12 ساعت 3:49 ع توسط مدیر وبلاگ : احسان نصیریان


ct
چون جریان خطوط زیاد می باشد و نمی توان مستقیما آن را اندازه گرفت با استفاده ازاین دستگاه از جریان نمونه برداری میکنند.این دستگاه به صورت سری در مدار قرار می گیرد.همچنین برای ایزوله شدن شبکه های فشار قوی از سیتم های اندازه گیری و حفاظت از این وسیله استفاده می شود.

cvt
به موازات برقگیر این دستگاه نصب می گردد و علت استفاده آن برای سد کننده فرکانس 50 هرتز برای سیستم مخابراتی و اندازه گیری ولتاژ و محافظت برای رله ها مورد استفاده قرار می گیرد و فرق آن باpt این است که پی تی فقط برای اندازه گیری و حفاظت مورد استفاده قرار می گیرد.

plc
روشی است که سیگنال های مخابراتی را از یک پست یا نیروگاه توسط خطوط فشار قوی ارسال کرده و در پست یا نیروگاه دیگر دریافت می کنند

Pt
چون ولتاژ خطوط زیاد می باشد و نمی توان مستقیما آن را اندازه گرفت با استفاده ازاین دستگاه از ولتاژ نمونه برداری میکنند.این دستگاه به صورت موازی در مدار قرار می گیرد.همچنین برای حفاظتی که نیاز به نمونه ولتاژ مانند رله های ولتاژی مانند رله های اندر ولتاژ یا آور ولتاژ و رله دیستانس دارد استفاده می شود.

ادامه مطلب...


  



نوشته شده در تاریخ 92/10/12 ساعت 3:40 ع توسط مدیر وبلاگ : احسان نصیریان


آموزش گام به گام ساخت تابلو LED ثابت

با مطالعه و انجام موارد گفته شده در این مجموعه ، در مدت زمان کوتاهی می توانید نحوه طراحی و مونتاژ  انواع تابلوهای ثابت در اندازه و طرح های مختلف را فرا گرفته و سپس اقدام به ساخت آن نمایید. این مجموعه حتی برای افرادی که هیچگونه سررشته و اطلاعاتی در مورد برق و الکترونیک ندارند نیز می تواند مفید و مناسب باشد. 
در ضمیمه این مجموعه نیز پلاگین ها ، برنامه و نقشه فلاشرهای مختلف موجود می باشد.
[font=times new roman,times,serif]

[تصویر:  Theme_LED.jpg]

ادامه مطلب...


  



نوشته شده در تاریخ 92/10/12 ساعت 3:32 ع توسط مدیر وبلاگ : احسان نصیریان




 جزوه ماشین های الکتریکی جمع آوری شده توسط آقای مهندس میلاد همتی که برای کاربران تکنو الکترو به اشتراک گذاشته اند . این جزوه در 102 صفحه جمع آوری شده است و شامل بخش های زیر است :

  •  ساختمان موتور های القایی
  • مشخصات گشتاور - سرعت موتور القایی
  • انواع روش های راه اندازی موتور های القایی
  • روش راه اندازی موتور های القایی تکفاز

 

---------------------------------------------------
حجم فایل: 1.3MB
---------------------------------------------------
---------------------------------------------------
 دانلود فایل 
---------------------------------------------------

به نکات زیر توجه کنید :

* پسورد تمامی فایل ها www.techno-electro.com  میباشد.
* بهتر است از نرم افزار های مدیریت دانلود برای جلوگیری از خراب شدن فایل ها استفاده نمایید .



  





طراحی پوسته توسط تیم پارسی بلاگ